Advies gevraagd

  • Vraagje, ambilight / hyperion lijkt me opzich wel mooi om te hebben. Mits het natuurlijk mogelijk is op mijn huidige set-up.


    Wat heb ik in huis:


    LG55c7
    PS4 PRO
    Ziggo next
    Nvidia Shield.
    Pioneer VSX-832 receiver.


    Alles gaat dus via HDMI, is het dan uberhaubt mogelijk? Zo ja wie kan mij wat meer vertellen / adviseren.

  • Wat heb ik allemaal nodig? De huidige setup is dus al vermeld.


    Naast mijn tv heb ik nog 2 lampjes staan, misschien dat deze ook gecombineerd worden met die speciale rgb lampen ofzo.



    ik zou eerst beginnen met de Raspi/voeding/ledstrip/kabels/HDMI kabels/RCA converter grabber of HDMI grabber. Maw; zorg eerst dat je de hardware hebt en kan gaan bouwen. Software gedeelte is allemaal te downloaden en kan je veel info over vinden, maar de setup van je Hyperion is heel persoonlijk. Bedenk wat je allemaal mee wilt laten doen met Ambilight, meerdere HDMI bronnen of maar 1 die van je dig tv bijvoorbeeld? Er is ergens een website waar de setup staat waar je mee zou kunnen beginnen, die staat ergens op Conrad site. veel succes!

  • dit is bv een eerste stap, toen ik hiermee begon heb ik heel veel info van internet afgehaald en heel veel erover gelezen alvorens ik begon met bestellen/bouwen.


    https://www.conrad.be/info/gui…k-zelf-uw-eigen-ambilight


    jeroen,


    ik zie dat je ook raspi3 hebt en ws2801 en apa102 icm hyperion.ng


    mijn vraag aan jouw: heb je met de oude hyperion.jar bestand gewerkt vroeger zonder problemen?


    Zelf heb ik er problemen mee gekregen, waardoor ik ben genoodzaakt om
    Over te stappen naar hyperion.ng


  • Nee, dat was niet zonder problemen en is al meer dan een jaar geleden.
    Bij mij installeerde die wel op Raspi3/Buster en draaide die wel maar gaf altijd een fout op de usbgrabber, alles geprobeerd ( had de goede MAC/serienummer type) maar baatte niet want deed het nooit. 3 verschillende grabbers geprobeerd en natuurlijk lsusb en al die commando's....
    Adafruit testscript uiteindelijk gebruikt voor het testen van mijn strip.


    volgende stap classic Hypercon en heb ik uiteindelijk Hypercon draaiend gekregen, en heb ik met een goede setup 1 maal mijn ledstrip kunnen aansturen via Hypercon testpage. Hoe dat precies lukte weet ik niet meer maar daarna is het nooit meer gelukt. (met die cirkel en die vinkjes)
    Ik ben uiteindelijk via genoeg info te verzamelen aan de weet gekomen over Hyperion.NG en dat kreeg ik zeer rap werkend.


    WS2801 ging zonder problemen en heb nu na een jaar een APA102 strip besteld voor grotere tv. :)

  • Kun je vertellen hoe je de hyperion.ng hebt geinstalleerd?


    ikzelf gebruik le 9.2.5 en geen raspbian.


    eerst gezorgd voor een goed OS ( debian buster) en daarop VNC geactiveerd zodat je geen putty of SSH hoeft te gebruiken of telkens je tv.


    eigenlijk vrij simpel, de how to compile hyperion.NG gevolgd van Paulchen Panther dev.
    goed kijken naar de stappen en soms wat uitproberen, ik heb hem laatst geinstalleerd voor een ander en was zo klaar en we konden meteen de ledstrip van hem testen.


    het goed instellen van localhost:8090 ben je langer mee bezig, al de tabbladen met verschillende settings nemen een behoorlijk geduld in beslag/ maakt de hobby uitdagend
    ik ben zo'n 2 weken bezig geweest om Hyperion.NG naar wens in te stellen/ tijdens het tv kijken de ledstrip settings bijstellen op VNC totdat de vriendin er gek van wordt. :)

  • toen ik dat werkend had, een electronica kast gebruikt om alles in te bouwen. Raspi/ATX voeding/ HDMI>RCA converter / UTV007 grabber
    Ampére/voltmeter voor de 5 volt voedingen van Raspi/ ATX voeding 350 watt, gebruikt voor 5 volt lijnen.
    relais 2 zijdig,
    A schakelt hoofdpuls ATXvoeding ( toggle)
    B schakelt UTV007grabber + voeding (toggle)


    het laatste is omdat soms de grabber en de Raspi elkaar ff wat tegenwerken, daarom deze reset gemaakt waardoor je niet eens van de bank afhoeft.
    ideaal.


    en van de week een autostartscript van libreelec een beetje "verbouwd" en toegepast op de hyperionserviced.
    Met 1 druk op de knop A start het hele spulletje, geen losse SSH commando's meer nodig.

  • Beste Jeroen,


    klinkt heel goed idd!!!
    Ik heb nu hyperion.ng geïnstalleerd via deze link van paulchen panther:



    wget -qO- https://git.io/JU4Zx | bash


    dit deed ik icm met putty en ssh.


    vervolgend heb ik via de pc op browers ip adres van de pi:8090 getikt


    daar kon ik idd al die settings doorgaan. En idd dat kost meer tijd dan even die command intypen hahaha.


    mijn vraag aan jouw is. Heb jij het ook met dezelfde command geïnstalleerd? En graag wil ik weten waarom jij buster hebt ipv libreelec.


  • je wilt wel veel weten, :)


    Nee ik heb de howtocompile gevolgd met diverse stappen zoals ik al eerder zei, die link werkt niet voor Buster.
    De raspi heeft een OS nodig, dit was degene die ik gekozen heb.
    Zoals je ook zelf kan uitmaken welke windowsversie je op je pc installeerd, geen reden waarom of waarom niet een bepaald OS.


  • ben je inmiddels al begonnen?

  • je wilt wel veel weten, :)


    Nee ik heb de howtocompile gevolgd met diverse stappen zoals ik al eerder zei, die link werkt niet voor Buster.
    De raspi heeft een OS nodig, dit was degene die ik gekozen heb.
    Zoals je ook zelf kan uitmaken welke windowsversie je op je pc installeerd, geen reden waarom of waarom niet een bepaald OS.


    helemaal duidelijk!!! Ik heb zelf gekozen voor LE en die link gedaan van paulchen die ik je toestuurde. Werkt tot nu toe perfect.

  • @harun,




    Kodi voor mij die tijd is een beetje geweest, ik heb veel versies gehad.
    ik heb nu 6 bronnen die afgespeeld kunnen worden met Hyperion erbij, op de receiver. Ik heb Kodi niet nodig (op de PI) , ik draai Popcorntime op de pc> verbonden met een 15mtr HDMI naar de receiver icm VPN. Of lekker ouderwets ipv streamen Bluraydisc.

  • @jeroen warmerdam


    ja ieder zijn ding toch. Helemaal niks mis mee. Dus de pi heb jij echt meer voor hyperion ipv kodi of dergelijke.


    kan je wel zeggen dat kodi niet meer als voorheen is en alles heel anders werkt. Ik ben toen begonnen met de pi 1 icm xbmc en er zit nu een heel ander beeld bij.


    in ieder geval ben ik er tevreden mee.


  • Ja klopt,


    ik heb zelfs 2 PI's, eentje gebruik ik voor Retropie en de andere voor Hyperion.
    inderdaad ik gebruik deze alleen voor ambilight, dat was ook de opzet :)
    En ik heb laatst nog Kodi geupdate op de pc, ik vond Isengard een mooie softwarepackage en Krypton.


    maar anyhoe,

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!