Capture problemen

  • Ga in elk geval eens kijken of ik zo een ergens dicht bij kan bestellen. Dan een splitter er bij dan kan mijn Apple TV ook gewoon rechts streeks naar de tv blijven.


    to be continued........


    Super bedankt voor al je hulp to nu toe !!



    geen dank, hoop dat je allemaal lukt je bent er bijna. :)


    kies ook een USB 2.0 device en geen high speed 3.0 USB device.
    hoewel de PI en OS er misschien wel mee kan omgaan voor de safe side gaan en 2.0 nemen,
    daar ga je niets van merken + dat USB 3.0 devices veel nieuwer zijn.
    dus dan loop je kans dat het device té nieuw is voor het OS/hardware

  • Hi Jeroen, inmiddels stap verder de capture card werkt! was vergeten de usb power naar max te zetten en dat did the trick.


    Nu zijn alleen de led's niet echt helder bij films kan je de intensiteit omhoogschalen in Hyperion?


    bvd
    Robert

  • dan kan je 2 dingen doen, je config.text bijwerken en er een line bijzetten die je power verhoogt op de USB poort.


    als dat niet werkt een USB hub met externe voeding, note; deze dingen zorgen vaak wel voor storingen op de hyperion lees ik vaak :)



    weet je nog ;)



    en de beste wensen nog!



    brightness is bij Image Processing in te stellen, ook brightness compensation ( verschil tussen harde en zachte kleuren)

  • ja, even de SD kaart eruit en in je pc stoppen, daarna naar je config.text file gaan en deze openen in kladblok



    of; https://www.makeuseof.com/tag/…config-file-raspberry-pi/



    Hallo, ik zit met hetzelfde probleem. Hyperion geeft gekleurde balken weer in het ''live video'' scherm. De ambilights werken prachtig mee op dat beeld o_O


    Nu zit ik zelf ook in de config.txt om het aan te passen maar ik zie nergens iets over een USB staan, moet je dit gewoon zelf toevoegen aan het bestand of mis ik er iets?


    Ik heb de grabber wel eerder aan het werk gehad alleen na herinstallatie werkte het ineens niet mee.


    #edit Ik gebruik trouwens deze video grabber :


  • klopt die staat er standaard ook niet
    je kan een commando uitvoeren in de terminal; lsusb en dan kijken of je capture card ertussen staat met naam en mac adres


    [max_usb_current=1] deze line zet je in de config ergens bovenaan onder de begin text ZONDER #



    sommigen denken dat je met # ervoor dingen activeert maar dat betekent juist dat het systeem die overslaat.
    bij het begin van de regel zonder #


    daarna de config opslaan en weer terugdoen in de PI :)
    hieronder een voorbeeld hoe ik het heb dikgedrukt





    # For more options and information see
    # http://rpf.io/configtxt
    # Some settings may impact device functionality. See link above for details


    arm_freq=900
    force_turbo=1
    max_usb_current=1
    avoid_warnings=1
    avoid_warnings=2



  • bovenstaande


  • bovenstaande


    Ik ga dat straks na mijn werk gelijk even proberen!


    En hoe kan het zo zijn dat de grabber eerst wel werkte en nu niet?
    Wellicht een ander pakket geïnstalleerd, adafruit die heb ik nu namelijk niet geïnstalleerd omdat de strip gewoon werkt.


    De eerste keer dat ik de strip niet werkend kreeg was omdat ik de grond pin niet had doorverbonden aan de pi.


    Ik heb de led's apart aan een 10 amp voeding aangesloten en de pi met een "orginele" micro usb voeding van 2.5 amp.



  • bij een hérinstallatie zijn alle config instellingen op config.txt file weer default, had je daar instellingen staan van bv de USb grabber dan zijn die daarna dus weg.
    dus het zou kunnen dat het er eerst stond en nu niet meer.


    het kan natuurlijk ook wat anders zijn :)

  • als je dat doet, wel de GND (-) stabiliseren, dus dat betekent dat je de GND van de pins en 2x PSU en ledstrip aan elkaar moet leggen



    Ik zal straks thuis wel even de lay-out hoe ik het nu heb aangesloten hier posten, dan kan jij beter beoordelen denk ik of ik het goed heb gedaan.


    Thanks voor de snelle reacties

  • als je dat doet, wel de GND (-) stabiliseren, dus dat betekent dat je de GND van de pins en 2x PSU en ledstrip aan elkaar moet leggen


    Ik heb het config betand aangepast, echt doet de grabber nu helemaal niets meer.
    Normaal gesproken kon ik in Hyperion het USB video selecteren maar zag ik enkel gekleurde balken bij het live video gedeelte.

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!