Data van gpio pin delen?

  • Ik zat een beetje te denken,
    Als je de data output van gpio18 zou kunnen splitsen en draadloos zou kunnen verzenden naar een Arduino, kun je dan een 2de ledstrip aansturen?


    Waarom?
    Hyperion heeft al een mooie app, met een kleurwiel.
    Dan kun je in theorie de output gebruiken om ergens anders in huis een andere ledstrip aan te sturen.
    Met alleen de kleurwiel functie en/of de effecten.
    Maar kun je dat signaal 1:1 net een esp32 doorsturen, of een 2de pi met hyperbian laten draaien en daar de json server van gebruiken?

  • hey,


    ik heb hier 2 ledstrips parallel aangesloten als kerstverlichting op een 2 x WS2801 4 draads, de ene 2 en de andere 3 meter.
    Dus ja dat kan prima, maar het signaal SPI/PWM is dan al gemaakt dus hoef je geen Hyperion op een 2e PI meer voor te gebruiken.


    Dus ja je kan de output op de GPIO parallel gebruiken ( 2 of meer ledstrips) en draadloos verzenden naar Arduino kan waarschijnlijk ook en weer gebruiken als input als zijnde van GPIO en output van Arduino aansluiten op de 2e ledstrip en besturen met 1 Hyperion instantie...
    kwestie van uittesten. :)

  • Mijn idee was om bijvoorbeeld een ledstrip achter het hoofdeinde van het bed te plakken en zo dmv het kleurwiel "sfeerverlichting" te maken.


    Verder nadenkend is het makkelijkste om een pi zero te nemen, hyperbian er op en in de app een 2de server op te nemen.


    Misschien een beetje overkill, maar dan kan ik wel alle effecten en kleurwiel gewoon gebruiken.
    Qua kosten maakt het weinig uit, 2 arduino's, 2 433mhz controllers en maar hopen dat het werkt is waarschijnlijk kostbaarder dan gewoon een kleine pi aanschaffen.
    Voeding blijft toch nodig voor de ledstrip.


    Ik ga eens kijken waar ik nog een pi zero kan scoren.

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!