Meerdere video bronnen op Hyperion

  • Goedenavond,


    Ik ben nieuw hier op dit Forum.


    Zelf heb ik thuis Hyperion 2.0.0-alpha.9 draaien op mij RP3 met een NODE MCU. Ik kijk TV via een Ziggo CI module. Om dit beeld in mijn RP te krijgen stuur ik het TV signaal uit de scart aansluiting naar een USB RCA video grabber.


    Dit werkt prima voor TV. Nu zit er op mijn TV via HDMI ook nog een PS4 en een Android streambox (van Aliexpress) aangesloten. De streambox gebruik ik eigenlijk alleen voor Kodi.


    Is er een mogelijkheid om van deze 2 video bronnen ook signaal af te tappen en naar Hyperion te sturen? En dan het liefst zonder stekker te verwisselen, dus dat Hyperion zelf overgeschakeld naar een andere bron.


    Ik ben benieuwd.


    Alvast bedankt.
    Sander

  • Is er een mogelijkheid om van deze 2 video bronnen ook signaal af te tappen en naar Hyperion te sturen? En dan het liefst zonder stekker te verwisselen, dus dat Hyperion zelf overgeschakeld naar een andere bron.



    je kan bv een hDMI schakelaar gebruiken ( met remote) en achter die output een RCA converter zetten. De output daar weer van (CVBS - composiet) laat je alle geconverteerde composiet signalen op samen komen en die stuur je naar je USB grabber. Dat zou je ook bv weer kunnen doen met een 4 kanaals relais waarbij je alleen de lead schakelt.


    nee, Hyperion.NG kan niet automatisch schakelen op bv verschillende USB input, wel kan je verschillende LEd instanties maken (2) waarbij je een andere grabber configureert bv. Je kan wel op PROTO images streamen naar je Hyperion.NG maar die moet via een screengrabber verstuurt worden over LAN naar bv poort 19445 van je Hyperion.NG Screengrabber software installeer je dan bv op je pc

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!