Hallo allemaal,
Een aantal dagen geleden heb ik ook besloten te beginnen aan het DIY Hyperion project. Ik heb al heel wat research gedaan, tutorials gekeken, online opgezocht en flink wat fora's doorgespit. Het lastige, wat volgens mij iedereen als beginner ervaart: "Welke hardware heb ik nodig voor mijn situatie?"
Ik heb een Denon AVR-x2700h, deze heeft 2 HDMI outputs, output 1 gaat naar mijn Samsung QE55Q8F, en output 2 kan dan naar een HDMI Splitter/Scaler lijkt me.
Maar in deze post lees ik bijvoorbeeld dat de splitter/scaler in output 1 gaat, en dan van de splitter naar TV en Capture card gaat, waarom zou je dat willen als je AVR 2 outputs heeft? Tijdens het schrijven van deze post lees ik dat diegene hier wel output 1 en output 2 apart gebruikt.
Hier is de lijst met hardware wat ik van plan ben om te kopen, er staan nu nog meerdere splitters op omdat ik daar nog niet helemaal uit ben, waarom is een splitter eigenlijk nodig? Als ik het goed begrijp, is toch alleen het downscalen naar 1080p nodig?
Hardware lijst Amazon
Nog een andere vraag, is een Raspberry Pi Zero 2 W krachtig genoeg voor Hyperion/HyperHDR?
Hoor graag van jullie!
Groet,
Treecamp