Hello everyone,
I would like to report the issue with flickering / unstable DMX values when using Art-Net as a separate bug.
When using Art-Net output, channels 109–512 show continuously changing or “random” DMX values, even though the underlying image does not change.
Observed behavior:
-
Channels 1–108 work stable and correctly
-
From channel 109 onwards, values continuously change
-
The image signal remains constant
-
DMX values are not stable
This was tested with a Swisson X MT-500, which properly receives and displays Art-Net data and clearly shows this behavior.
Here is the link to my original post with additional configuration details:
👉 DMX output via Art-Net / sACN limited to 108 channels + network interface selection + RGBW support
If further information (logs, configuration files, etc.) is required, I am happy to provide it.
Thank you very much.
Best regards,
Bastian
Hallo zusammen,
ich möchte das Problem mit den flackernden bzw. instabilen DMX-Werten bei Art-Net hier noch einmal separat als Bug melden.
Bei Nutzung von Art-Net treten ab Kanal 109 bis 512 permanent wechselnde bzw. „wilde“ DMX-Werte auf, obwohl sich das zugrunde liegende Bild nicht verändert.
Beobachtetes Verhalten:
-
Kanäle 1–108 arbeiten stabil und korrekt
-
Ab Kanal 109 ändern sich die Werte kontinuierlich
-
Das Bildsignal bleibt konstant
-
Die DMX-Werte sind jedoch nicht stabil
Getestet wurde das mit einem Swisson X MT-500, der Art-Net korrekt verarbeitet und das Verhalten eindeutig anzeigt.
Hier ist der Link zu meinem ursprünglichen Beitrag mit weiteren Details zur Konfiguration:
👉 DMX output via Art-Net / sACN limited to 108 channels + network interface selection + RGBW support
Falls weitere Informationen (Logs, Konfigurationsdatei etc.) benötigt werden, stelle ich diese gerne zur Verfügung.
Vielen Dank!
Viele Grüße
Bastian