Welcome fellow Dutchies!

  • Nou Rick164 dat klinkt veelbelovend & ga ik mogelijk vandaag al proberen. Aangezien ik momenteel 120 leds heb, mag dat geen probleem zijn.


    Op de site zag ik Mediaportal versie 1 & 2, ik neem aan dat ik 1 moet nemen aangezien hier erg veel voor beschikbaar is.
    Nog wel een vraag over de RPI.


    Nu heb ik PC-Arduino-Leds & het videosignaal van PC naar Monitor.
    Maar waar komt de RPI in het proces?
    Deze moet het Hyperion signaal verwerken begrijp ik, mogelijk heb ik ergens over deze info heen gekeken.


    Ik heb een RPI als losse mediaplayer op een TV met daarop OpenElec & Kodi.


    Dank voor je reactie.

    • Offizieller Beitrag

    Mediaportal 1 inderdaad want 2 is nog alpha wat betreft features.


    Opstelling zoals het dan werkt is:


    Mediaportal -> stuurt image/video stream naar AtmoLight addon (Lokaal) -> stuurt deze naar RPi waar Hyperion op draait voor verwerking (LAN) -> Hyperion stuurt de LED info naar Arduino voor weergave (USB)


    Voor WS2812 heb je de Arduino nog nodig aangezien Hyperion deze niet direct aan kan sturen, voor APA102 vervalt de laatste stap en stuurt Hyperion deze LED info direct naar LEDs doormiddel van SPI :)
    In de handleiding heb ik eventueel ook een connectie schema staan, de Arduino is altijd met de RPi verbonden en er is geen directe verbinding met de PC nodig (alles gaat over netwerk).

  • Gedownload & wat plugin getest, zojuist geiinstalleerd & wat getest.


    Wat ontbreekt & wat ik ook niet zie bij de features, zijn de plugins zoals bijv: naviX
    Om online films te bekijken, zonder netflix. Is hier Kodi voor, of kan dat in Mediaportal ook?
    De onwenningheid laat me de voordelen van Mediaportal op Kodi nog niet zien.


    Bedankt weer.

  • Ik zie bij de announcements dat Rasplex nu ook supported is. Maar wat wordt er bedoelt met de onderstaande tekst? Dat Hyperion manueel geïnstalleerd moet worden ipv de ingebouwde versie te gebruiken? Ik heb namelijk aan Kwiboo (Rasplex ontwikkelaar) gevraagd of hij het script van Hwulex wilde toevoegen en toen gaf hij aan dat een manuele installatie juist niet stabiel zou zijn.


    Eigenlijk dacht ik dat Rasplex al supported was. Draait hier in ieder geval prima.


    Also: RasPlex is supported now too. Please disable the RasPlex Hyperion Addon!

    • Offizieller Beitrag

    Om online films te bekijken, zonder netflix. Is hier Kodi voor, of kan dat in Mediaportal ook?


    OnlineVideos extensie heeft een brede collectie van Youtube en diverse andere :):


    http://onlinevideos.nocrosshair.de/


    deze is in te stellen in zijn eigen configuratie, ipv allemaal losse video addons zoals bij Kodi heb je dus alles gemakkelijk in 1 en is hier te vinden:


    http://forum.team-mediaportal.…-1-0-0-2015-09-26.130171/


    @thommy86 Installatie via onze scripts is nu ook mogelijk op Rasplex wat eerder niet goed kon of niet officieel ondersteund was maar door een 3rd party plugin :)


  • @thommy86 Installatie via onze scripts is nu ook mogelijk op Rasplex wat eerder niet goed kon of niet officieel ondersteund was maar door een 3rd party plugin :)


    Installatie was gebeurde toch op dezelfde manier als bij openelec? Op dit moment wordt bij Rasplex al hyperion voor geïnstalleerd, gaat een manuele installatie dan geen conflict geven?

    • Offizieller Beitrag

    Klopt daarom is het beter om deze eerst te verwijderen, het probleem is een beetje met de 3rd party addons / installers zoals bijv. ook LibreElec heeft is dat er geen version control is en het afwachten is of maintainers deze ook echt direct kunnen of willen updaten.


    Als in hun versie kan achterlopen op onze config tools of documentatie wat nu al een paar keer voorgekomen is, vandaar dat we beetje bij beetje alles in eigen beheer proberen te houden waar mogelijk :)

    • Offizieller Beitrag

    RGBW kan nog wat nadelen hebben mbt kalibratie en dat zal dan ook nog uitvoerig getest moeten worden aangezien je wit balans lastig kan zijn, mocht je ze gaan bestellen hou er dan wel rekening mee dat je 2 keuzes daarin hebt namelijk cool (RGBCW) en warm (RGBWW) wat door een fysieke fosfor laag voor de led geregeld wordt dus niet meer aan kan passen achteraf.


    Lastig te zeggen welke beter is op dit moment aangezien APA102 ook prima te kalibreren is dus zou nog even wachten met bestellen zodat we meer feedback krijgen of een klein aantal SK6812 leds bestellen zodat je kan testen :)

  • Aangezien ik mijn gehele setup in een NES wil bouwen, ben ik aan het nadenken wat de mooiste manier is om alles aan te sluiten. Nu heb ik nog wat USB-B connectors liggen. Zou een USB kabel voldoende kunnen doorgeven aan de leds? Voor de duidelijkheid, Ik zal aan de leds een usb connector maken (normale of ook een B) en in de NES komt dan de USB-B connector.

  • De USB standaard schrijft voor de connector maximaal 0.5A (USB 2.0) of 0.9A (3.0) voor. Persoonlijk zou ik het niet doen en kiezen voor een beter geschikte connector. De kabels zijn een geval apart, daar zitten erg grote verschillen tussen. Maar vanuit het oogpunt dat de connector al een limiet vormt zou ik ook andere kabels nemen.
    Voor de data/clock zal het geen probleem zijn, maar voor de voeding wil ik het je ten zeerste afraden.

  • Daar was ik dus al bang voor. Las inderdaad ook dat 0.5A standaard is voor USB. Maar vroeg me af of zo'n connector niet veel meer aan moet kunnen. De connectors die standaard bij de leds zitten, lijken me namelijk niet veel degelijker dan een USB connector.


    Op dit moment gebruik ik een 3 aderige kabel met de standaard connectors. Nu ga ik zo over naar 4 pins dus wil een mooie oplossing zoeken.

  • Het zal ook vooral een beetje afhankelijk zijn van de kabel denk ik. Wat je zou kunnen doen is de beoogde USB kabel nemen, in de connector doen en de weerstand meten tussen de pinnen van de connector en het andere eind van de kabel. Als die voldoende laag is zou je het kunnen proberen. Persoonlijk zou ik vooral voor de voeding voor een dikkere kabel gaan. Er loopt al snel 5-10A, dat is vrij fors :)

  • Mediaportal 1 inderdaad want 2 is nog alpha wat betreft features.


    Opstelling zoals het dan werkt is:


    Mediaportal -> stuurt image/video stream naar AtmoLight addon (Lokaal) -> stuurt deze naar RPi waar Hyperion op draait voor verwerking (LAN) -> Hyperion stuurt de LED info naar Arduino voor weergave (USB)


    Hallo iedereen,


    Ik ben nieuw met Hyperion en heb een vraag. Ik werk met Kodi-addon als grabber->Pi->arduino (usb)->ws2813.
    Mijn vraag is of iemand van jullie me kan helpen om "usb" in voorgaande regel te vervangen door "wifi".


    De info op deze site is me niet helemaal duidelijk:
    https://hyperion-project.org/wiki/UDP-Device


    Ik neem aan dat ik de regels bovenin mijn hyperion.config.json als volt moet aanpassen:
    "device" :
    {
    "name" : "MyPi",
    "type" : "udp",
    // "output" : "esp201-0.home:2392", "protocol" : 2, "maxpacket" : 1450,
    "rate" : 1000000,
    "colorOrder" : "rgb"
    },


    Maar wat moet IK invullen in plaats van "esp201-0.home:2392"? Het interne ip-adres? En welke poort? 2392?
    Bij mij zou dat zijn: 192.168.2.19:2392
    Maar dan gebeurt er niets. Ik neem aan dat ik de sketch voor de arduino (1.8.3) dan ook nog moet aanpassen?
    Zo ja, kan iemand me vertellen hoe?


    Groeten,


    Wim


  • Hi Wim,


    Ben je er al achter hoe het voor je gaat werken? Als ik het goed begrijp heb je geen nodeMCU in je setup verwerkt. Neem eens een kijkje in de showcase van Kollektiv02. Misschien dat dit wat opheldering voor je biedt.


    https://hyperion-project.org/t…th-nodemcu-extension.213/

  • Hi Wim,


    Ben je er al achter hoe het voor je gaat werken? Als ik het goed begrijp heb je geen nodeMCU in je setup verwerkt. Neem eens een kijkje in de showcase van Kollektiv02. Misschien dat dit wat opheldering voor je biedt.


    https://hyperion-project.org/t…th-nodemcu-extension.213/


    Hoi Thommy,


    Bedankt voor je reactie.


    Ik had niet goed gekeken naar waar je op reageerde. Ik had de arduino uno WIFI voor mijn vakantie al geretourneerd omdat ik begrepen had dat ik de 2813b (bijna net hetzelfde als 2812b) ook rechtstreeks aan een pi kon aansluiten, dus zonder arduino. Mijn vraag hierboven is dus achterhaald.


    Ik zit nu wel met een ander probleem, want ik krijg deze setup niet aan de gang.
    Overigens werkte pi2->arduino (usb)->ws2813 prima.


    Kunnen jullie me hiermee helpen? Ik ga zo ook posten op andere threads hierover.


    Groeten,


    Wim

  • Ik had hem nog geen 2 weken en dacht dat als ik hem niet nodig zou hebben, ik me dat geld kon besparen. Een extra pi zero kon ik goed gebruiken voor dat geld.


    Ik heb die arduino dus teruggestuurd, maar helaas is ie niet aangekomen en ik heb hem per brief verstuurd dus geen track en trace. Achteraf gezien dus flink spijt....
    Maar nu verder.


    Wat ik dus wil proberen en dat zou dus moeten kunnen begrijp ik, is de 2813 ook rechtstreeks op een pi aan te sluiten, dus zonder arduino. Dat ben ik nu aan het proberen. Er zijn 3 opties in hypercon, de laatste 2 zijn zonder arduino als ik het goed begrijp: 1. ws281x en 2s281x-spi.
    Bij de eerste komt de GND op poort 6 en DIN op poort 12. Ik krijg daarop geen goede led response.


    Zo meteen test ik de -spi en meld ik me straks weer.


    Voor de zekerheid ben ik aan het testen met de pi2, waarop het allemaal al werkte met een arduino.


    Wim

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!