gebruik en afsluiten

  • hallo, hoe sluiten jullie de hyperion af? ik heb gewoon een switch gezet op de stopcontact dat verbonden is met de raspbery pi 3 en hdmi capture device, na het opstarten moet ik altijd weer de USB capture op ON zetten omdat deze niet bewaard wordt, dit is nogal omslachtig om iedere keer te doen. Vandaar mijn vraag hoe jullie Hyperion gebruiken?
    Is er mss een mogelijkheid dat de LED uit gaan automatisch als er geen signaal is op de HDMI?

  • draaiende op Hyperion.NG


    Ik heb de raspi en grabber en RCA converter en ledstrip allemaal aangesloten op een ATX voeding, deze voeding wordt weer geschakeld door een zender/ontvanger rerlaisset. Maw; de raspi is niet nodig om ( netjes af te sluiten) zoals windows bv, je kan gewoon de spanning afschakelen dmv relais en alles is in 1 keer UIT. De volgende keer als je het weer aanzet start alles weer automatisch op ( alleen met startscript op systemd service van Hyperion) als je dat niet hebt start de raspi alleen op en moet daarna via VNC viewer/Putty of via een app op je telefoon een start commando geven op Hyperion.

  • Guys,


    Ik heb een raspi 3b en raspi 4
    Sinds kort heb ik problemen met het volgende: Als ik een film afspeel dan gaan de ledjes aan en die veranderen van kleur, maar mijn beeld gaat op: Geen Signaal


    Dit heb ik nooit gehad. heeft iemand enig idee, of er iets verander moet worden? Ik heb Hyperion destijds via HYPERCON geinstalleerd. Ik weet dat dit niks met dit te maken heeft, maar ik kan er niks over vinden hier op het web. Dus was wel blij dat er nog mensen uit NL actief zijn :)


    opgelost: door hyperion.ng te installeren opgelost

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!