Hyperion 2.0.0 op Linux naar Raspberry Pi via netwerk?

  • Goeiemorgen!


    Ik heb een setup met Rasberry Pi, waar ik op Windows via HyperionScreenCap JSON data naar stuur.
    Dit probeer ik ook op Linux (Ubuntu) werkend krijgen met Hyperion 2.0.0.


    Ik heb alleen geen idee hoe.. Moet ik hiervoor de Forwarder gebruiken? Ik krijg het niet aan de praat :(


    Hopelijk kan iemand mij helpen, bedankt!

  • Hi Thommy,


    Mijn setup is als volgt:


    Ik heb een Raspberry Pi met OSCM geinstalleerd. Deze zit achter mijn monitor geplakt en is aan een ledstrip verbonden. Via wifi heb ik hier met behulp van HyperCon op Windows een configuratie gezet. Op mijn PC draait zowel Windows als Ubuntu. Op Windows gebruik ik HyperionScreenCap om mijn scherm te grabben, welke vervolgens wordt doorgestuurd naar de JSON server van mijn Raspberry Pi (192.168.1.6:19444).


    Nu wil ik hetzelfde ook op Ubuntu werkend krijgen. Hiervoor heb ik Hyperion 2.0.0 (https://github.com/hyperion-pr…eleases/tag/2.0.0-alpha.9) geinstalleerd. Als ik deze app opstart, open ik de web-interface (http://localhost:8090/). Hier heb ik echter geen idee wat ik kan doen om mijn scherm te grabben en deze door te sturen naar mijn Raspberry Pi...


  • dat doet Hyperion ook niet, die ontvangt alleen images over netwerkprotocol via poort FLATBUFFER 19400 of PROTO 19445 en zet die om in een aansturing naar de leds.


    Voor zover ik kan zien en weet grabt" Hyperion.NG en Hypercon alleen de images/beelden van een interne dispmanx en een externe USB grabber of ontvangt deze via het netwerk vanaf bovenvermelde poorten en protocol.



    er zou dan een Hyperion additioneel programma moeten zijn voor Raspbian die je screen "grabt" vanuit je Ubuntu en deze dan verstuurt naar de 19445 server van je hyperion die op je PI draait.
    Hyperion kan wel de aansturing van leds via netwerkprotocol verzenden naar bridges en hubs, naar bijv Wled maar een beeld/image versturen kan Hyperion.NG gewoon niet.

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!