Beiträge von Sonny

    zoek even hier in het forum, Awawa en HyperHDR >> dat is een nieuwe fork van Hyperion.NG
    HDR en Hyperion is een zorgenkindje. Soms werkt het soms niet en krijg je heel vreemde vale kleuren..


    als je in mijn tekst kijkt die 4k splitter werkt perfect (bij mij) . Als ik tv kijk en HDR wordt opgeschakeld door de bron dan heb ik geen problemen, komt er nog steeds 1080P naar mijn HDMI/rca converter.
    helaas ondersteund hij niet Dolby Vision.


    Ik ben op onderzoek gegaan maar kom er niet uit wat nu precies te doen.
    Zou jij als je tijd hebt stap voor stap uitleg kunnen geven hoe ik dit precies doe.


    Als je daar zin in hebt natuurlijk :')

    Sinds kort trotse bezitter van een DIY ambilight kit :)


    De setup alsvolgt:


    Yamaha RX-A3070 receiver
    SVS PB16 ultra en atmos surround luidsprekers van Deftech
    Nvidea shield Pro
    Sony Playstation 5
    LG OLED CX6


    Nu heb ik problemen met de kleur ontvangst van HDR & Dolby vision bronnen.
    In Hyperion ziet hdr er bleekjes uit en worden de ledjes niet juist aangestuurd.
    Dolby vision geeft echter een hele paarse gloed dus de leds kleuren ook paars.


    Ik heb een el cheapo hdmi capture card van Amazon en omdat het niet lukte om de juiste beeldkwaliteit te krijgen over beide HDMI outs van de receiver ook maar een splitter aangeschaft van Feintech.
    Deze downscaled waarschijnlijk wel de resolutie maar niet het HDR gedeelte


    Heeft iemand tips zodat ik volledig kan genieten van de HDR/DVision glorie?

    Top en jij dank je wel voor je snelle reacties! Enigste wat nu nog mooi zou zijn is dat de Pi automatisch aan en uit gaat bij een bron input van de capture card.


    Weet niet of dit mogelijk is maar anders heb ik nog een smart stopcontact die ik via de app kan in en uit schakelen.
    Is misschien niet echt ideaal omdat het niet goed is lijkt me om telkens de voeding af te sluiten terwijl je systeem draait of kan dat geen kwaad bij een Pi?



    Het enigste wat ik nu kwa problemen ervaar is dat de receiver waarschijnlijk detecteert dat de grabber geen HDR+ en dolby vision detecteert en dus beide outputs op maximaal 4K uit stuurt.


    Even kijken of ik hier omheen kan, een extra splitter op out 2 zou kunnen maar weet niet of dat wel werkt.

    kan totaal geen kwaad zelfs, ik schakel de hele boel gewoon met relais en door automatisch script start de PI weer op.


    heel simpel en basic maar werkt prima :)


    Dat script klinkt interessant, als ik de pi uit zet blijven de ledjes branden op hun laatste signaal. Kan er natuurlijk ook een verlengkabel aan vast maken zodat de verlengkabel geheel spanningsloos is dan ben ik er ook natuurlijk

    Mooi en opgelost, ik heb dat zelf ook meegemaakt en ben toen voor een 1 monitor uit oplossing gegaan vanaf mijn receiver!



    Kudo's


    Top en jij dank je wel voor je snelle reacties! Enigste wat nu nog mooi zou zijn is dat de Pi automatisch aan en uit gaat bij een bron input van de capture card.


    Weet niet of dit mogelijk is maar anders heb ik nog een smart stopcontact die ik via de app kan in en uit schakelen.
    Is misschien niet echt ideaal omdat het niet goed is lijkt me om telkens de voeding af te sluiten terwijl je systeem draait of kan dat geen kwaad bij een Pi?

    :whistle::picture:


    Het werkt!!! :notworthy:


    Ik ben de handleiding van de versterker in gedoken en wat blijkt; ik moet een scene selecteren om hdmi 1 + 2 uit tegelijkertijd uit te voeren. Dus helemaal niets mis met de kabels of mijn installatie skills haha.


    Voortaan toch maar handleidingen lezen in plaats van ze ditect ongelezen in de doos te gooien

    Zojuist een kleine doorbraak, ik heb HDMI 1 out van mijn receiver aangesloten op de Pi.
    En wat blijkt, dit werkt direct beeld is zichtbaar in de Hyperion configurator en de kleuren bewegen mooi mee achter de tv.
    Ik heb twee HDMI outputs welke beide geactiveerd zijn en in het receiver menu aangeven beide een uitvoer te leveren op 4K 60hz.


    Het enige wat ik me nu kan bedenken is dat de HDMI kabel (2.0) niet voldoende werkt om het beeld door te geven.
    De kabel die nu wel werkt is een 2.1 kabel, ik ga morgen eens testen met de 2.1 kabel op de HDMI out 2 van de receiver.


    Anders is de oplossing makkelijk, gewoon een nieuwe kabel kopen :)

    doe die er maar in, maar het maakt voor dat commando niet uit. Die laat alleen zien wat voor actieve USB connecties er zijn


    Dan komt het volgende:
    Bus 001 Device 005: ID 534d:2109
    Bus 001 Device 003: ID 0424:ec00 Standard Microsystems Corp. SMSC9512/9514 Fast Ethernet Adapter
    Bus 001 Device 002: ID 0424:9514 Standard Microsystems Corp. SMC9514 Hub
    Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub


    Dat ziet er inderdaad heel anders uit:
    pi@raspberrypi:~ $ sudo dmesg -C
    pi@raspberrypi:~ $ dmesg
    [ 143.853381] usb 1-1.3: new high-speed USB device number 5 using dwc_otg
    [ 143.986699] usb 1-1.3: New USB device found, idVendor=534d, idProduct=2109, bcdDevice=21.00
    [ 143.986719] usb 1-1.3: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=0
    [ 143.986733] usb 1-1.3: Product: USB Video
    [ 143.986745] usb 1-1.3: Manufacturer: MACROSILICON
    [ 143.991007] hid-generic 0003:534D:2109.0002: hiddev96,hidraw0: USB HID v1.10 Device [MACROSILICON USB Video] on usb-3f980000.usb-1.3/input4
    [ 144.053908] uvcvideo: Found UVC 1.00 device USB Video (534d:2109)
    [ 144.056539] usbcore: registered new interface driver uvcvideo
    [ 144.056558] USB Video Class driver (1.1.1)
    [ 144.097528] usbcore: registered new interface driver snd-usb-audio


    Enigste wat ik krijg als ik de dmes commands invoer is eigenlijk niets:


    pi@raspberrypi:~ $ sudo dmesg -C
    pi@raspberrypi:~ $ dmesg

    Als ik de command LSUSB uit voer krijg ik dit als respons:


    pi@raspberrypi:~ $ lsusb
    Bus 001 Device 004: ID 534d:2109
    Bus 001 Device 003: ID 0424:ec00 Standard Microsystems Corp. SMSC9512/9514 Fast Ethernet Adapter
    Bus 001 Device 002: ID 0424:9514 Standard Microsystems Corp. SMC9514 Hub
    Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub


    Inmiddels het usb commando uit het config bestand gehaald en opnieuw opgestart, hyperion start mooi met de rainbow colors rondom en daarna direct weer de mooie gekleurde balken op de led's :')

    als je dat doet, wel de GND (-) stabiliseren, dus dat betekent dat je de GND van de pins en 2x PSU en ledstrip aan elkaar moet leggen


    Ik heb het config betand aangepast, echt doet de grabber nu helemaal niets meer.
    Normaal gesproken kon ik in Hyperion het USB video selecteren maar zag ik enkel gekleurde balken bij het live video gedeelte.

    als je dat doet, wel de GND (-) stabiliseren, dus dat betekent dat je de GND van de pins en 2x PSU en ledstrip aan elkaar moet leggen



    Ik zal straks thuis wel even de lay-out hoe ik het nu heb aangesloten hier posten, dan kan jij beter beoordelen denk ik of ik het goed heb gedaan.


    Thanks voor de snelle reacties


    bovenstaande


    Ik ga dat straks na mijn werk gelijk even proberen!


    En hoe kan het zo zijn dat de grabber eerst wel werkte en nu niet?
    Wellicht een ander pakket geïnstalleerd, adafruit die heb ik nu namelijk niet geïnstalleerd omdat de strip gewoon werkt.


    De eerste keer dat ik de strip niet werkend kreeg was omdat ik de grond pin niet had doorverbonden aan de pi.


    Ik heb de led's apart aan een 10 amp voeding aangesloten en de pi met een "orginele" micro usb voeding van 2.5 amp.

    ja, even de SD kaart eruit en in je pc stoppen, daarna naar je config.text file gaan en deze openen in kladblok



    of; https://www.makeuseof.com/tag/…config-file-raspberry-pi/



    Hallo, ik zit met hetzelfde probleem. Hyperion geeft gekleurde balken weer in het ''live video'' scherm. De ambilights werken prachtig mee op dat beeld o_O


    Nu zit ik zelf ook in de config.txt om het aan te passen maar ik zie nergens iets over een USB staan, moet je dit gewoon zelf toevoegen aan het bestand of mis ik er iets?


    Ik heb de grabber wel eerder aan het werk gehad alleen na herinstallatie werkte het ineens niet mee.


    #edit Ik gebruik trouwens deze video grabber :