Beiträge von luchow3cu

    how are you setups doint with dark browns? or with games like jouney?

    I made a video for you using the logitech c270 cam. It is not perfect but good enough for me. I captured the video with my phone and in my experience there is some difference between the video and what you actually see.


    Externer Inhalt youtu.be
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Hi David Hequet,

    I tried yesterday again setting the exposure to manual with a fresh hyperbian install and now it is working fine.

    Here my final settings (hopefully) :D


    Code
    v4l2-ctl --set-ctrl=brightness=110
    v4l2-ctl --set-ctrl=saturation=40
    v4l2-ctl --set-ctrl=exposure_auto=1
    v4l2-ctl --set-ctrl=exposure_absolute=90
    v4l2-ctl --set-ctrl=exposure_auto_priority=1

    How do you guys deal with different refresh rates? can you set different refresh rates on your cameras? Can that be done in any way?

    I didn't had any issues with the different refresh rates or at least it wasn't noticeable for me. The logi c270 cam with its default parameters does a good job. I don't see any flickering either in the UI nor in the leds.

    Did you keep the camera default setting (auto exposure..) ?

    At the moment I took the videos the camera was running with its standard settings. Now I've increased the saturation from 32 to 50 and set exposure_auto_priority to ON

    Follow this to set your parameters on startup/camera plug

    Thanks! I didn't know you can change the settings when the camera is plugged. I added my settings to the rc.local file, but will try the other option.

    Hello,


    I am also using a setup using a rpi zero w together with a logitech c270 webcam. Behind my tv I have an esp8266 runnig wled, which drives the led strip.


    here are some examples of my setup. the results are fine for me.


    Externer Inhalt youtu.be
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Externer Inhalt youtu.be
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.


    The videos were shot during day time. At night the effects are nicer, but sudden changes in brightness are difficult for the cam and it takes a moment until the cam automatically adjusts the exposure.

    Okay also wäre es wohl schon eine gängige Option. Allerdings habe ich einen Pi 3b+ im Wohnzimmer, der nict soo busy ist, ich denke der kann Hyperion noch zusätzlich schultern.


    An eine Camlösung hatte ich auch erst gedacht, allerdings drehen wir unseren TV oft, das wäre wohl nervig das jedesmal ordentlich auszurichten...

    In deinem Fall ist eine stationäre Lösung besser. Ich muss zugeben, dass die mobile Lösung ein paar Minuten für die Einrichtung benötigt und außerdem muss die Powerbank immer wieder aufgeladen werden.

    Ich habe mein setup mit einer Logitech Cam gemacht und die Ergebnisse sind ok. Jedes Setup hat seine Vor und Nachteile. Hier ein Beispiel von meinem Setup:

    Externer Inhalt youtu.be
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.