Beiträge von stinus

    ik heb net alle cookies verwijderd, pc en pi terug opgestart... niets, ik kan er niet meer in. rollback naar 10.0 of 9 en alles is ok. :/


    edit :


    werkend gekregen met de volgende stappen,


    Code
    # Uninstall Hyperion:
    sudo apt-get --purge autoremove hyperion
    Code
    # Add Hyperion’s official GPG key:
    wget -qO- https://apt.hyperion-project.org/hyperion.pub.key | sudo gpg --dearmor -o /usr/share/keyrings/hyperion.pub.gpg
    
    # Add Hyperion-Project to your APT sources:
    echo "deb [signed-by=/usr/share/keyrings/hyperion.pub.gpg] https://apt.hyperion-project.org/ $(lsb_release -cs) main" | sudo tee /etc/apt/sources.list.d/hyperion.list
    
    # Update your local package index and install Hyperion:
    sudo apt-get update && sudo apt-get install hyperion
    Code
    # Install Hyperion again
    sudo apt-get install hyperion

    hierna kan je er terug in met de webbrowser,


    en dan de root access voor de lampen.


    • To run Hyperion with root privileges (e.g. for WS281x) execute:

      sudo chmod +x /usr/share/hyperion/scripts/updateHyperionUser.sh && sudo updateHyperionUser -u root

    wel ik heb het voor mekaar gekregen dat hij alles geinstalleerd heeft... nu graak ik er niet meer op via de web instellingen op 192.168.xx.xx . heb ondertussen met een 2de sd kaart dezelfde stappen geprobeerd den daarna van een oudere naar een nieuwere versie gegaan + rechtstreeks geinstalleerd en hij doet hetzelfde.

    oudere versies werken. met putty graak ik er perfect in .

    dowgraden zorgt dat alles terug werkt



    bug of iets veranderd aan het locale adress ?

    mijn vorige treads staan nog steeds hoog en ik werd super geholpen om te downgraden naar alpha 9.

    nu wil ik upgraden naar 10.1 omdat de hue fix er is... enkel het lukt me niet tot op een punt.

    ik zal wel weer iets stom missen...


    pi@raspberrypi:~ $ sudo dpkg -i /home/pi/Downloads/Hyperion-2.0.0-alpha.10.1-Linux-armv7l.deb

    (Database wordt ingelezen ... 99775 bestanden en mappen momenteel geïnstalleerd.)

    Uitpakken van .../Hyperion-2.0.0-alpha.10.1-Linux-armv7l.deb wordt voorbereid...

    ---Hyperion ambient light preinst ---

    Bezig met uitpakken van hyperion (2.0.0-alpha.10.1) over (2.0.0-alpha.10.1) ...

    dpkg: vereistenproblemen verhinderen de configuratie van hyperion:

    hyperion is afhankelijk van libcec6 | libcec4; maar:

    Pakket libcec6 is niet geïnstalleerd.

    Pakket libcec4 is niet geïnstalleerd.


    dpkg: fout bij verwerken van pakket hyperion (--install):

    vereistenproblemen - blijft ongeconfigureerd

    Fouten gevonden tijdens verwerken van:

    hyperion

    pi@raspberrypi:~ $


    dit is de uitleg die ik krijg rechtstreeks van de terminal.

    zit nog steeds in de pi image die net geschreven is, ssh enabled, hyperion saved to downloads folder.

    raspberry pi4 4gb ram.


    hier ben ik de weg kwijt ,

    Pakket libcec6 is niet geïnstalleerd.

    Pakket libcec4 is niet geïnstalleerd.




    alvast bedankt.

    nu ik mijn hyperion lightstrip samen met mijn philips hue in orde heb gekregen ben ik op zoek of het mogelijk is deze op te starten en te stoppen met google voice control?

    of is het makkelijker gewoon een schakelaar te maken?

    zit op het einde met iets wat weer niet lukt.


    2021-09-20T22:28:00.546Z [hyperiond LEDDEVICE] (ERROR) Device disabled, device 'ws281x' signals error: 'Failed to open. Error message: mmap() failed' 2021-09-20T22:38:28.893Z [hyperiond LEDDEVICE] (ERROR) Device disabled, device 'ws281x' signals error: 'Failed to open. Error message: mmap() failed'

    dan heb ik dit geprobeerd


    ad a line in config.txt dtparam=audio=off


    in terminal:

    sudo systemctl disable --now hyperion(d)@pi[/tt]

    sudo systemctl enable --now hyperion(d)@root[/tt]

    (d) try the code with and without the d, no hooks used



    or in terminal


    sudo nano /etc/systemd/system/hyperiond@.service



    Remove the User sessionline User=pi and save with CTRL+O and exit CTRL+x



    dtparam=audio=off is natuurlijk gelukt in de config, maar de rest daarachter wil hij niet doen dus ik krijg geen root access.


    edit : ondertussen is het gelukt, de pi was anders geschreven in de service , ik heb het verwijderd en het werkt nu.


    Zitat

    Unfortunately, I do not speak Dutch...

    Hyperion Alpha10 has a problem with the Hue device. This was fixed already and will be available via the next release.

    You have the option to wait for the next release or configure the device via alpha9.

    no problem, lightning is helping me revert back to build 9 so i can get it working until a fix arrives. ;):thumbup:


    i have now found my lost cable and am able to start the install.

    unless you say the update is tomorrow. 8o;)


    the support here is great, thank you all.

    ja, ik heb minder os ervaring op de pi, meestal gebruikt om emulation stations te bouwen in arcade of "gameboy" projectjes.

    ik ga er van uit dat je met de standaard config de eerste opstart bedoeld samen met wifi instelingen en ip configuratie ?


    ik ga in ieder geval morgen overdag nog eens naar mijn kabel zoeken en anders 1tje kopen.


    de pi zero dacht ik ook net aan, is ook met micro hdmi of analoge uitgang.

    en met dat ik een tijdje met camera ga werken tot er een deftige 2.1 capture card en splitter op de markt komen denk ik toch dat ik voor de pi4 blijf kiezen. ( persoonlijke keuze natuurlijk ;) )

    zelf merk ik dat deze met de camera heel goed zijn werk verricht.

    en geen enkele manier om dit zonder bijhorend scherm te doen zeker ? ik vind nergens mijn micro hdmi kabel meer , moet ik weer eentje bestellen om welgeteld 1 keer te gebruiken en nadien de oude ergens toevallig te vinden.

    men pi 3 is ook spoorloos en op een zero heb ik geen zin het te installeren , die lijkt me te zwak... 8o


    met andere woorden, het zal een paar dagen moeten wachten tenzij ik alles kan prepareren via cmd, komt wel in orde hoor ;)

    is this solved already, of should i revert to build 9 to get the hue lights working ?


    i'm a noob who started installing hyperion just 2 days ago for the 1st time and trying to get my hue lights working with my ws2812b setup...so just searching for a quick solution.


    i cannot get passed the hue configuration wizard startscreen for some reason.

    ik heb onlangs hyperbian geïnstalleerd maar vind eerlijk gezegd weinig info of ik de hue lights kan toevoegen die naast mijn setup momenteel statisch werken.

    het zou tof zijn om alles samen te laten werken.


    ik vind wel info dat hyperion het zou moeten kunnen, echter niets bij hyperbian en in de netwerksettings ( waar ik denk dat het moet staan ) vind ik niets terug of weet ik niet hoe het te doen.


    elke hulp is welkom en alvast bedankt.

    bedankt, ik snap het wel hoor.

    mag ik eens vragen ( of anders maak ik wel een aparte tread aan ),

    heb je misschien een idee voor een goeie betaalbare capture card die ook hdr signaal geeft met dolby atmos en 4k 60hz, deze zou in theorie wel aan 2k 120hz moeten kunnen draaien dacht ik , dan kan ik men xbox series x in 2k 120hz zetten.

    als je eenmaal 120hz gewoon bent, dan geef ik liever wat pixels af dan dat...

    alleen bij de ps5 maakt dit niets uit , pracht toestel met de beste controller tot nu toe, maar toch heeft die controller nog steeds veel inputlag, dus deze kan perfect op 4k 60hz blijven en die kan ook gewoon niet op 2k ( pff 8o )

    een complimentaire hdmi switch mag ook aangeraden worden eventueel ;)

    dus deze heb ik toegepast en zijn gelukt.


    ad a line in config.txt dtparam=audio=off


    in terminal:

    pi@HyperBian:~ $ sudo systemctl disable --now hyperion(d)@pi

    pi@HyperBian:~ $ sudo systemctl enable --now hyperion(d)@root

    (d) try the code with and without the d, no hooks used


    de laatste was optioneel als de rest in de terminal niet werkte , als ik het goed begrepen heb ?


    nu heb ik 1 led brandend, starpositie staat gewoon op led 1 en zoals beschreven bovenaan 100 100 50 50.

    ik heb nog ergens iets gemist zo te zien...


    common grounds zijn ook gefikst.


    de led reageert in ieder geval op de camera :)


    edit : led 1 eruit geknipt en terug gesoldeerd op led 2 en het is opgelost, ik moet iets geraakt hebben of de strip was slecht . opgelost.

    alles ziet er werkend uit .


    en nog eens bedankt voor de snelle hulp :thumbup: