Beiträge von Ambientheater77

    draaiende op Hyperion.NG


    Ik heb de raspi en grabber en RCA converter en ledstrip allemaal aangesloten op een ATX voeding, deze voeding wordt weer geschakeld door een zender/ontvanger rerlaisset. Maw; de raspi is niet nodig om ( netjes af te sluiten) zoals windows bv, je kan gewoon de spanning afschakelen dmv relais en alles is in 1 keer UIT. De volgende keer als je het weer aanzet start alles weer automatisch op ( alleen met startscript op systemd service van Hyperion) als je dat niet hebt start de raspi alleen op en moet daarna via VNC viewer/Putty of via een app op je telefoon een start commando geven op Hyperion.

    Wat heb ik allemaal nodig? De huidige setup is dus al vermeld.


    Naast mijn tv heb ik nog 2 lampjes staan, misschien dat deze ook gecombineerd worden met die speciale rgb lampen ofzo.



    ik zou eerst beginnen met de Raspi/voeding/ledstrip/kabels/HDMI kabels/RCA converter grabber of HDMI grabber. Maw; zorg eerst dat je de hardware hebt en kan gaan bouwen. Software gedeelte is allemaal te downloaden en kan je veel info over vinden, maar de setup van je Hyperion is heel persoonlijk. Bedenk wat je allemaal mee wilt laten doen met Ambilight, meerdere HDMI bronnen of maar 1 die van je dig tv bijvoorbeeld? Er is ergens een website waar de setup staat waar je mee zou kunnen beginnen, die staat ergens op Conrad site. veel succes!